Blízká setkání třetího druhu, zmíněna ve druhé části, nicméně mnoho výzkumníků UFO považuje za cosi, co budí více pochybností než ostatní kategorie pozorování a co je prý možná koneckonců zcela subjektivní. K takovému názoru možná přispěl zejména obsah komunikace s posádkami UFO, který je téměř ve všech těchto zprávách podobný. Ufonauti varují lidstvo před dalším používáním atomových bomb a dalším válčením. Lucifer
Posádky UFO dávají lidem, s nimiž navázaly kontakt, telepaticky na srozuměnou, že prý nad Zemí bdí už celá tisíciletí a s obavami sledují vývoj lidstva. Dokonce prý nepozorovatelnými zásahy jeho vývoj ovlivňují, aby mohlo dosáhnout vyššího morálního a duchovního stupně, a bylo tak připraveno na kontakt s vysoce vyvinutými galaktickými sousedy. Lidé, kteří byli v kontaktu s UFO, také většinou zakusili bytosti UFO jako bytosti, které nás inteligencí i morálkou převyšují. Po setkání bývají nadlouho hluboce otřeseni. Pokud nedávají přednost mlčení, rozpoutává v nich tento zážitek často potřebu vyprávět o něm lidem, vyprávět jim o existenci "mimozemšťanů" a jejich poselství. Není vlastně nic, co by tento otřes odlišovalo od prožitku náboženského obrácení. "Close Encounters of the Third Kind" tak dodávají fenoménu UFO povahu religiózního jevu. Myšlenka, že skryté inteligence ovlivňují záležitosti lidstva, je velmi stará a setkáváme se s ní ve všech náboženstvích. Je také jedním z podstatných prvků ufologie, v níž procitly k novému životu spousty starých mýtů a náboženských názorů. Zůstává otázka: Myslí to s námi tyto bytosti dobře? Badatelé o UFO si nejsou jisti, jsou-li posádky UFO vždy dobromyslné. Z chování těchto cizorodých bytostí - což jsou někdy trpaslíci, jindy vlasatí obři, často mají zvláštní oděvy podobné potápěčskému obleku a přilby a vždy mají velké, ne zcela lidské oči - většinou můžeme usuzovat na mírové záměry. Jsou však i výjimky. V Brazílii byly na místě přistání údajně nalezeny zcela bezkrevné lidské mrtvoly. Rovněž nevysvětlená zmrzačení krav, hojná v USA, se uvádějí do souvislosti s UFO. Kromě toho jsou známi též "Men in Black", muži v černých oblecích a s tmavými brýlemi, jež ohrožují svědky a u nichž často "určité detaily nesouhlasí" - asi jako kdyby se někdo dopustil chyby v imitaci člověka... Anglický autor píšící o UFO Brinsley Le Poer Trench (jakožto lord Clancarty člen anglické Horní sněmovny, v níž roku 1979 inicioval tříhodinovou debatu o UFO) se domnívá, že bytosti UFO jsou nepochybně dvojího druhu. Jedny, jež tu byly vždy, jsou lidstvu přátelsky naladěny, zatímco druhé, mladší, jsou lidstvu nepřátelské. Ambivalenci, s níž lidští pozorovatelé vnímají tyto bytosti, lze však možná vysvětlit docela prostě přílišnou cizostí fenoménu UFO. Třeba jsou to bytosti jiné dimenze, jež můžeme vnímat jen výjimečně, ve zvláštních stavech vědomí? Jak totiž upozorňuje John Michell ve své knize The Flying Saucer Vision, oni tolik vysmívaní "zelení mužíčci" bývají často popisováni přesně týmiž slovy jako dříve divoženky či lesní ženy; v jiných případech poznáváme znaky trpaslíků, obrů, elfů a dalších přírodních duchů a bytostí z mytologie a pověstí. Jindy se zase podobají andělům a bohům nejrůznějších náboženství. Že lesní žínky unášejí zvířata, ba i lidi, to bývalo dříve obecně známo. Dnes se totéž říká o UFO. Divoženky často přilétají ve vzdušném víru či oblaku, využívaly jakési levitace nebo používaly "vílí loď". Po přistáních UFO zůstávají na zemi tytéž vypálené kruhy, jež můžeme dodnes nalézt v našich lesích a jimž se lidově říká "vílí kruhy" nebo "elfí kruhy". Pověsti spojují tyto kruhy s přistáváním draků, a když si prostudujeme heslo "draci" v Příručce německých pověr (Handbuch des deutschen Aberglaubens), zjistíme, že všechno, co je tam řečeno o dracích, se hodí také na UFO. Otázku podstaty UFO ovšem zajímavě osvětlují také události v portugalské Fátimě roku 1917. Zatímco vidění, která měly tři děti, pasáčci, zvršilo zjevení Panny Marie, shromážděný mnohatisícový dav spatřil "jen" fantastické UFO, později popsané jako rotující slunce. Že by se nám dnes Matka Boží, andělé a přírodní duchové mohli ukazovat už jen v podobě UFO a jejich posádek? Tak jako únosy provedené divoženkami či vílami byly často spojeny se sexuálním dobrodružstvím, zdá se, že i veškerá setkání s posádkami UFO a zejména únosy kontaktních osob mají přinejmenším podprahově erotickou povahu (existují také zprávy o několika jednoznačných "sexual encounters"). Zřejmě se v tom ale skrývá více než pouhá sexualita. Energeticky nabitá atmosféra setkání s UFO, vždy zanechávajících - stejně jako setkání s vílami apod. - charakteristické dvojznačné pocity, poukazuje spíše na cosi jako zážitek zasvěcení. C. G. Jung také ve své knize Ein moderner Mythos - von Dingen, die am Himmel gesehen werden (česky vyšla pod názvem Moderní mýtus - o věcech viděných na nebi) vykládá zjevení disku, onoho "symbolu celosti a vykoupení", ve snech svých pacientů jako zvěstování proměny v jejich osobnosti. To však neplatí pouze na individuální rovině. Leckoho již napadlo, že s UFO jako by se vrátila omina, "znamení na nebi", jež podle víry dřívějších kultur vždy oznamovala významné změny, především změny epochální povahy. Vždyť tyto převraty oznamují i poselství předaná lidstvu ve Fátimě a při nesčetných zážitcích s UFO. Lidé, kteří byli s UFO v kontaktu, nejsou s tímto výkladem svým zážitků sami. Rovněž Jung označuje UFO za "zvěstování nové éry", jež od nás vyžaduje "zásadní proměnu vědomí". Závěr: Ať už v UFO vidíme bohy, divoženky či mimozemšťany nebo snad jen projekci duševních obrazů na dosud neznámý fenomén - pokud by opravdu bylo jejich jediným cílem takříkajíc šokovat lidi a otřesnými a nepochopitelnými zážitky je přivést k vyššímu vědomí, musí oni "neidentifikovaní" zůstat asi navždy neidentifikovanými, jako tomu bylo vždy u snových postav, divoženek a bohů. To může znít poněkud bezútěšně, ale je docela dobře možné, že UFO nejsou nic než hádanka, která prostě nemá řešení. Nicméně, podobně jako ve všech mýtech na Zemi o původu kultury sestupovali bohové na zem, aby lidem přinesli základy kultury, pokusy o rozluštění této hádanky nám možná přinesou nové fyzikální teorie, nové technologie a podněty k novým společenským formám. A to je možná přesně to, co bytosti UFO chtějí. Zdroj: Marco Bischof, Naše duše může létat Poznámka: Ačkoli toto Bischofovo pojednání o UFO vypadalo pro existenci mimozemšťanů a jejich návštěvy na Zemi zpočátku velmi nadějně, jeho závěr nás dostal zase zpátky na zem. Otazník jejich existence a případné návštěvy zůstal zase viset ve vzduchu. K tomu bych chtěl, alespoň zatím, přidat jeden pozoruhodně tajuplný zážitek ze svých dorosteneckých let: Už nevím přesně, kolik mi bylo, ale dejme tomu něco málo pod nebo přes deset let. V té době jsem spával přímo pod oknem, které vedlo do ulice v centru středně velkého města, na jejíž druhé straně stála divadelní budova. Jednou v noci jsem měl velmi intenzivní sen. Zdálo se mi, že jsem se probudil, podíval se z okna a uviděl silně zářící objekt, který přelétal nad budovou divadla. Kolem mě vibrovalo jakési zvláštní silové pole a já jsem se nacházel ve stavu, který byl kombinací strachu, hrůzy a úžasu, povznesení. Dodnes netuším, jestli to skutečně byl sen, anebo jsem se vážně probudil a viděl skutečnost, ale pokud to byl sen, tak je tím nejstarším, který si dodnes pamatuji.
17.09.2012, 00:04:45 Publikoval Luciferkomentářů: 14