Peníze! To je, oč tu jde především.
Lucifer
Každý si chce urvat co největší balík. Často jenom proto, aby si mohl koupit něco, do čeho bude muset vrazit ještě víc peněz. A tak potřeba peněz vzrůstá řadou téměř geometrickou. Všechno se točí kolem peněz a od rána do večera, někdy i v noci, neděláme nic jiného než cokoli, abychom získali peníze. A možností je nepřeberné.
Nejjednodušší a dnes velmi oblíbenou metodou je peníze si jednoduše ukrást. Někdy to může být až tak prosté, že jakékoli vzdělání, aniž sebekratší školení netřeba. Stačí si vzít igelitku, kulicha, poplašňák a vyrazit k nejbližší pumpě nebo pobočce libovolné banky. Ne vždy se však dílo podaří.
Onehdy jsem slyšel o zoufalci, který za bílého dne a v rušném nákupním minicentru navštívil malé bylinkářství s tím, že nechce heřmánek ale prachy. Měl smůlu. Paní prodavačka měla natolik sugestivní přístup k zákazníkům, že skoro nikdo neodolal a odcházel s plnou taškou nejrůznějších bylin. V tomto případě však milému zoufalci poradila, aby se bezodkladně odebral do prdele, což on také bezodkladně učinil.
Anebo jiný případ. Neohrožený pistolník se vydal k nedaleké benzínové pumpě dočerpat cash, kde však, tu máš čerte kropáč, narazil na sličnou čerpadlářku, která zrovna ometala stojany. Než se stačil zorientovat, dostal smetákem takovou po kebuli, že bezodkladně učinil totéž, co předchozí týpek v bylinkářství.
Ne vždy však do této šichty nastupuje kompletní amatér. Kupříkladu jeden Rus obcházel s bouchačkou banky a noční podniky, a když měl někdo proti jeho živnosti námitky, urychleně ho vypravil do věčných lovišť. Byl zajímavý tím, že nosil béžový stejnokroj a neustále si olizoval rty. Prý proto, že bral drogy, což by ostatně také vysvětlovalo jeho zvýšenou poptávku po finanční hotovosti.
Všimněte si, že se v této branži uplatňují takřka výhradně muži. Je tedy s podivem, že se ještě neozvala nějaká genderová organizace. Taková diskriminace snad není ani v politice. Dovedu si představit sličnou dámu s perfektním make-upem, botičkami s patnácticentimetrovým podpatkem od Calvina Kleina, kostýmkem od Versaceho, parfémem od Diora a bouchačkou od Smithe & Wessona, kterak kráčí k benzínové pumpě, kolem které se ometá ošuntělý chlápek v zamaštěném overalu a smetákem pígluje stojany. Jenže, co když na povel „naval prachy!“ ji přetáhne… radši ani nedomyslet. Ve skutečnosti to ženám není vůbec zapotřebí, chlapi jim ten lup nakonec stejně odevzdají. Proto ten nezájem…
A teď druhý extrém. Jsou organizace, které vás nutí, abyste si u nich uložili své peníze za účelem vašeho oškubání. A aby vás oškubali ještě tuplem, snaží se vám doslova vnutit další peníze. Konečně nač čekat, než si jeden našetří. Trend je takový, že všechno můžete mít hned. Taková půjčka vám pak přijde pěkně draho.
Pak jsou tady ještě reklamy, které se na nás dotírají ze všech stran jako hejna komárů na Sibiři. Samotné reklamní agentury čerpají peníze především od firem, na jejichž výrobky upozorňují. Na své si však přijdou též organizace, které tento počinek reklamním agenturám umožňují.
V posledních desetiletích převzal štafetový kolík internet. Drtivá většina webových stránek všeho druhu je osypaná reklamními upoutávkami, jako kdyby dostala neštovice. Zpravodajské weby, YouTube, sociální sítě atd. Zpravidla se jedná o reklamy na naprosté ptákoviny, které rozumný člověk nepotřebuje. Zřejmě se počítá s tím, že rozumných lidí díky neustálému vymývání mozku ubývá. Slabší jedince lze pak sugestivním způsobem přesvědčit, aby si koupili třeba pruhované trenýrky nebo čápy s mákem v pikantní omáčce.
Přitom je tak jednoduché zajít do nejbližšího speciálního obchodu, kde se o vás postarají patřiční specialisté. Anebo můžete využít internet. Dáte do vyhledávače, třeba Google, co chcete najít, a v cukuletu jste přesměrováni na stránky firem, které vaši potřebu uspokojí. Zpravidla se dozvíte podrobné informace o tom či onom výrobku včetně jeho ceny. Dokonce si to můžete přes internet koupit a nechat dopravit.
Speciálním obdobím obšťastněném nákupní horečkou je předvánoční čas. Lidé pocítí nutkavou potřebu zásobit se různými potravinami, aby si vánoční svátky mohli náležitě vychutnat. Někdy se jedná o potraviny, které během roku míjeli bez povšimnutí. Na to hbitě zareagují obchodní řetězce. U řady výrobků nejdříve vyšroubují ceny skoro až k nebesům. Ve vhodný okamžik se u těchto výrobků objeví cenovka s výraznou slevou. Jde o marketingovou fintu. Ta sleva je v podstatě původní cena. Značný počet lidí však téhle fintě podlehne s pocitem, že ušetří, a nakupují jak zběsilí.
Nejde jen o potraviny. Důležitější jsou vánoční dárky. Někteří už od října přemýšlí, co svým blízkým pod vánoční stromeček nadělí. Bloudí vnitřnostmi nákupních center, které jsou často už od druhé poloviny října ozdobené umělohmotnými vánočními stromečky, a zkoumají, jak ulehčit svému bankovnímu účtu. Když po štědrovečerní večeři začnou členové rodiny rozbalovat své dárky, není o překvapení nouze. Tatínek zase dostal kašmírové ponožky, maminka brokátovou utěrku na nádobí.
Své blízké můžete obšťastnit skutečným dárkem kdykoli během roku. Nemusíte čekat na Vánoce, které by měly sloužit něčemu úplně jinému. Klidu, pohodě, rozjímání a vzájemnému porozumění. Kouzelné jsou procházky do přírody.
05.12.2024, 13:03:00 Publikoval Luciferkomentářů: 0