Dvě zajímavé výstavy

rubrika: Pel-mel


Tentokrát si dovoluji upozornit na dvě výstavy, které pořádá The Museum of Modern Art v době zmíněné níž. Jedná se o výstavu Pablo Picassa z období před první světovou válkou a o návrhy z dýhy z let 1930-1950.

Zuzana


Picasso: Guitars 1912–1914
February 13–June 6, 2011

kytarapicasso.jpgNěkdy mezi říjnem a prosincem 1912, Pablo Picasso (1881-1973) udělal kytaru z lepenky, papíru, motouzu a drátu. Material řezal, ohýbal, navlékal a lepil. Picassův čistě vizuální instrument nepřipomínal žádnou sochu, kterou kdo viděl před tím. Picasso spojil radikální techniku koláže, konstrukce a 'mixed-media' malby. Konvenčně používané materiály jako olejové barvy, uhly, pastely a inkoust spojil s tehdy zcela nekonvenčními materiály jako lepenka, noviny, tapety, plech a písek. V r. 1914 umělec znovu zopakoval svoji křehkou papírovou konstrukci v pevnější, stálejší, odolnější formě. Tyto dvě kytary, které obě Picasso daroval MoMA vypovídají o experimentování s materiálem a strukturou v Picassové práci. Je to průlomový moment v umění dvacátého století. Na výstavě je kolem sedmdesáti úzce souvisejících koláží, konstrukcí, kreseb, mixed-média maleb a fotografií nasbíraných jak v privátních, tak veřejných sbírkách po celém světě. Nabízí zajímavý pohled do průřezu Picassovy práce v letech těsně před první světovou válkou a k ní vyšla publikace Picasso: Guitars 1912-1914 s esejí od Anne Umland. Zahrnuje fotografie, korespondenci, archivní záznamy a výpovědi svědků a dává nahlížet do Picassových metod a do pozoruhodné institucionální historie za akvizicí dvou kytar, Picassových darů MoMA.

The Museum of Modern Art


Plywood: Material, Process, Form
February 2, 2011–Ongoing

dyhadesigns.jpgV MoMA se od 2. února 2011 odehrává další výstava - je to dýhový design, materiál, který návrháři dvacátého století užívali pro běžné objekty jako nábytek a dokonce i v tvarování moderních forem v architektuře. Instalace představuje vzorky z MoMA sbírky moderních návrhů asi od r. 1930-1950, které využívají výhod formálních a estetických možností, poskytovaných dýhou. Archivní fotografie vysvětlují proces návrhu a výroby v materiálu dýha. Ikonický nábytek Alvara Aalto, Charlese a Raye Eamese, Eero Saarinena, a Arne Jacobsena se ocitají vedle organických mís od Tapio Wirkkala (1951), Sori Yanagi's Butterfly Stool (1956), architektonického modelu prefabrikovaného domu od Marcela Breuera (1943), a experimentálních návrhů na dýhu v leteckém průmyslu.

The Museum of Modern Art


komentářů: 2         



Komentáře (Array)


Vložení nového příspěvku
Jméno
E-mail  (není povinné)
Název  (není povinné)
Příspěvek 
PlačícíÚžasnýKřičícíMrkajícíNerozhodnýS vyplazeným jazykemPřekvapenýUsmívající seMlčícíJe na prachySmějící seLíbajícíNevinnýZamračenýŠlápnul vedleRozpačitýOspalýAhojZamilovaný
Kontrolní kód_   

« strana 1 »

Lucifer
2 Dovolená skončila,
Lucifer 04.04.2011, 00:04:27
jsem opět na příjmu ]Mrkající

1
Zuzana (neregistrovaný) 02.04.2011, 03:49:46
Jedna se o strucne oznameni - redakce ma dovolenou a preje si, aby blog bezel.
Je ale omyl myslet si, ze uvodnik musi obsahovat 'vlastni nazor'. K tomu jsou ruzna mala zamysleni, fejetony, uvahy, odstavce, atd..
Hezky april. ;)

«     1     »