Hrnce na hlavu

rubrika: Povídání


Firma Hrnce, společnost s ručením neomezeným, se dostala do těžkých problémů.

 

Lucifer


Hospodářská krize způsobila, že lidi přestali kupovat hrnce a radši si opékají krysy z kanálu na rožni. Velitelství Hrnce s.r.n. se rozhodlo svolat mimořádnou poradu. Nejdřív vystoupil ekonomický náměstek a přednesl informaci o současném kalamitním stavu firmy: "Naše sklady jsou přeplněné hrnci, obchodníci ruší všechny objednávky, výroba se zastavuje, zaměstnanci se bouří a opékají si na rožni krysy, budeme muset propouštět a pokud nenajdeme řešení, tak zbankrotujeme a půjdeme si opékat krysy na rožni."

 

Potom vystoupila celá řada dalších náměstků, sypali si na hlavu popelníky, zoufale lomili rukama i nohama, jeden se dokonce počůral a všeobecně se tvářili, že se blíží firemní apokalypsa. Majitelé a ředitelé i s generálním se truchlivě hrbili nad stoly obtěžkanými kvalitním jídlem a pitím, jehož se nebyli schopni ani dotknout a zarytě mlčeli. Poslední slovo si převzal náměstek pro reklamu, který se tvářil nečekaně optimisticky a prohlásil, že ví, jak na to. Navrhl, aby si firma najala módní reklamní agenturu, která by přesvědčila lidi, že nejnovějším výstřelkem módy je nosit na hlavě hrnec a kdo to nepochopí, je starej páprda.

 

Nastalo hrobové ticho. Pak se ozval ekonom a zeptal se, kolik to bude stát. Reklamní s laskavým úsměvem odvětil, že zhruba několik miliónů a ekonomickej upadl do kómatu. Další se ozval ideologickej a se smrtelně zachmuřeným výrazem vystřelil, že je to ptákovina a že si nedovede představit, že by někdo na hlavě nosil hrnec, ani totální pitomec, a rovněž upadl do kómatu. Reklamní se potuleně usmál a s přehledem vrátil míček zpět - tedy všem, kteří ještě byli při vědomí: "Lidi můžou nosit úplně všechno, na co si vzpomenete. Finta spočívá pouze v tom, jak jim to vsugerovat. Staří páprdové se samozřejmě nepřizpůsobí, ale mladé můžete navnadit čímkoli. Starých je hodně, ale mnozí z nich to páprdovství nechtějí přiznat, a tak se i pohříchu přizpůsobí.

 

A pak pokračoval: "Konečně vzpomeňte si, co všechno reklamní agentury vnutili mlaďochům. A nejen jim, ale obecně i většině ženských, kterým záleželo na tom, aby vypadaly v soudobém kontextu atraktivně. A podobně i chlapům. Nestrávili to jen páprdové." Jeden ředitel se zoufale a s přiškrceným hlasem zeptal, co jim proboha mohli vnutit tak nesmyslného jako hrnec na hlavu. Reklamní returnoval čopovaným míčkem: "Jaký je rozdíl mezi hrncem na hlavě a padajícíma kalhotama s rozkrokem u kolen? Vždyť ti chlapci se v tom skoro nemohou pohybovat, furt si to musí popotahovat, na schodech se mohou přizabít a před zločincem těžko utéct. A nebo několik čepic na hlavě a na tom kapuci při třiceti stupních nad nulou. Když jsem počátkem devadesátých let viděl, jak se na Václaváku rozmnožili prodejci kšiltovek, tak jsem si s ironickým úsměvem pomyslel, že brzy zkrachují, vždyť to tady nikdo nenosí. A za pár měsíců už to měla spousta lidí na hlavě.

 

Reklamní agentury ví, jak na to. Rozmnoží přes všechny sdělovací prostředky mraky reklamních klipů, ze kterých se každému bude motat hlava a zaplatí si nejslavnější celebrity zábavního průmyslu či sportu, aby se tu a tam s tím ukázali. A je vymalováno. Lidi jsou dnes připraveni opičit se po čemkoli, co jim šikovně naroubujete do hlavy. Máme sice hospodářskou krizi, ale když jim půjde o ukojení konzumního respektu, seženou prachy, ber kde ber. A venkoncem když roztočíme výrobu hrnců, zvýšíme produkci, zaměstnáme víc lidí a staneme se vlajkovou lodí v bitvě s hospodářskou krizí. Je třeba víc a víc vyrábět a víc a víc konzumovat. Je úplně jedno co. Důležité je, že všichni budou spokojeni a kola se znovu roztočí."

 

Nastalo opět hrobové ticho. Generální se pak vysmrkal a konečně se ozval: "Asi nám nezbývá, než to zkusit. Žádný jiný návrh tady nepadl. Máme ještě uschované finanční rezervy, tak to pane reklamní rozjeďte. Moc tomu sice nevěřím, ale nevidím jinou šanci." Jeden z ředitelů to však nevydržel a dovolil se zeptat: "Dejme tomu, že to vyjde a lidi budou nosit na hlavě hrnce. Co budeme dělat my? Já si tedy nedovedu hrnec na hlavě představit a ani bych nechtěl ve společnosti vypadat jako páprda. To abych ani nevylejzal ven." Generální na něj upřel sadomasochistický zrak a smečem to ukončil: "Ano, občas se budete muset v televizi objevit s hrncem na hlavě, ale většinu času trávíte v oblastech, které jsou vyhrazeny pro bohatce, po ulici jezdíte limuzínou s tmavými skly a nakupujete v luxusních obchodech, které jsou také umístěny mimo dosah běžného konzumenta." Pak rázným úderem kladívka poradu ukončil a přikázal lékařskému, aby resuscitoval ekonomického a ideologického.

 

Za pár měsíců nosila spousta konzumentů na hlavě hrnce a velitelství Hrnce s.r.n. připravovalo pro své zaměstnance oslavný mejdan devil


komentářů: 7         



Komentáře (7)


Vložení nového příspěvku
Jméno
E-mail  (není povinné)
Název  (není povinné)
Příspěvek 
PlačícíÚžasnýKřičícíMrkajícíNerozhodnýS vyplazeným jazykemPřekvapenýUsmívající seMlčícíJe na prachySmějící seLíbajícíNevinnýZamračenýŠlápnul vedleRozpačitýOspalýAhojZamilovaný
Kontrolní kód_   

« strana 1 »

7 vyšisované jeans
Honza (neregistrovaný) 06.09.2010, 18:12:09
za komančů tady byl problém stejnej jako všude na světě ... problém se vymezit vůči systému a vůči minulý generaci ... to se dělá na různý způsoby ... ovšem princip je stejnej ... a ty vošoupaný džíny byly leckdy daný nutností udělat z nouze ctnost ... v sedumdesátejch letech se mladý lidi vymezovali více způsobama ... proti normalizaci a zároveň hnusu konzumních a nevkusnejch sedumdesátek to šlo jedině přehnanou noblesou (na kterou musely bejt prachy), to uplatňovali vexláci (tedy mafiáni), rodiny vexláků, rodiny lidí žijících v šedé ekonomice (pohostinství a některá řemesla) nebo děti prominentů, nebo přehnanou ledabylostí v oblékání tzv. somráci (vošoupaný džíny, vyplandaný košile a svetry po dědovi, dlouhý vlasy a na nohou tenisky nebo důchodky (filcový levný botky). Fór je v tom, že v důsledku je to jedno, jedná se jen o postoj, vlastně jde o vnitřní, ale zároveň proklamovanou, emigraci ...
Mohu říci, že jsem měl mnoho let zálibu v podobě kvalitního saka, pěkných košil a množství hedvábných kravat .... už zase nosím ty děravé ošoupané džínsy nebo montérky ... myslím, že to je ouplně fuk ...

Lucifer
6 Vyšisované džíny
Lucifer 06.09.2010, 17:54:07
S odřenýma džínama nemám problém, krátce v pubertě jsem je také nosil, posléze jsem však už dával přednost oděvu, který nevypadal, jako bych ho vytáhl z popelnice. Nemám ani problém s módními výstřelky a i když jsem v brzkém rozpuku neuznával všechny oděvy z minulosti, které počínaly od nynějška směrem dozadu, a při pohledu na staré filmy jsem se chlámal, už dávno mě to přešlo. Až na některé úchylky se mi líbí móda ze kteréhokoli minulého století a některé se mi líbí více než ty dnešní.

Nelíbí se mi však samoúčelné výstřelky, které dělají ze člověka idiota v zájmu čehokoli, dnes pak hlavně v zájmu konzumního byznysu. V otrhaných gatích dnes neuvidíte ani homelesáka. Ti si vyhrabou z popelnice a nebo seženou z charity hadry sice staré a obnošené, ale ne děravé. V roztrhaných hadrech by nepřežili.

A teď se omlouvám, pokouším se napsat úvodník, který snad ještě dnes vyjde a pokud ne, tak zítra ]Usmívající se

Lucifer
5 safra
Lucifer 06.09.2010, 17:38:08
No tak vidíte. I přesto, že jsem to před i po publikování přelouskal a opravil iks překlepů a pohříchu i jednu gramatickou hrubku, tak jsem tam dnes našel další dva překlepy či nedoklepy. Sypu si popelnici na hlavu a pokud tam najdete ještě něco, tak já se na to..., no však víte co ]Mrkající

4
Zuzana (neregistrovaný) 06.09.2010, 17:22:56
Vysisovane dzinsy na spravnych mistech muzou byt hodne sexy - tohle namluvit zakaznikum nikdy nebyl zadny problem. Diry - starsi lidi s dirama na kalhotech neuvidite, ( s cestnou vyjimkou houmlesaku), je to privilegium mladi, cimz se od starsich generaci hrde odlisuji. Nic naplat, nepatrite do klubu, Milosi. ;)

3
Zuzana (neregistrovaný) 06.09.2010, 17:20:53
No tak pak jedine reklama Wendy's, ktera tu jela jeste za zelezne opony, kde probihala sovetska modni prehlidka, v niz stale taz tlusta sovetska barysna predvadela tu samou teplakovou soupravu: na denni prilezitosti pouze jednoducha souprava,k bazenu souprava s nafukovacim balonem, odev na vecer teplakova souprava s baterkou. ;)

2
Miloš (neregistrovaný) 06.09.2010, 14:15:00
Patří tam "mě by zajímalo"

1
Miloš (neregistrovaný) 06.09.2010, 14:13:53
Moc pěkné. Mně osobně by zajímalo, koho napadlo namluvit mládeži, že vysoce módní jsou ošoupané džínsy a ještě k tomu s dírami. Mám pocit, že někdo pár takových našel někde na smetišti a potřeboval je udat.

«     1     »