Boží mlýny melou pomalu, ale nakonec vždy domelou.Lucifer
Bůžek je něco jako malinký Bůh, rozhodně nepředstavuje nějakou Boží konkurenci a o nejvyšší piedestal se nezajímá. Má však také mlýny, v jeho případě tedy mlýnky, a ty na rozdíl od Božích mlýnů melou rychle, ne však vždy dokáží domlít. A navíc, bůžek není samojediný jako Bůh, bůžků je doslova a dopísmene nepřehledná řádka a číhají na vás téměř na každém rohu.Bůžci nejenže nekonkurují Bohu, nekonkurují ani vzájemně mezi sebou, natožpak sami proti sobě. Jsou to velmi milá, ba přímo roztomilá stvoření, i když nemateriální povahy. Jsou sice nemateriální, ale stejně jako informace či jiná abstrakce dokáží působit na materiální objekty, které podobně jako informace považují za své nosiče.Bůžci jsou velmi specifickým druhem nemateriálního nákladu, jehož posláním je navigovat příslušnou materiální substanci do stavu, ve kterém je semleta jeho mlýnkem. Svůj mlýnek však bůžci nespouštějí z pouhého rozmaru, ale jenom na požádání příslušného materiálního nosiče. Semletí materiálního nosiče bůžkovými mlýnky je tedy na rozdíl od Božích či přírodních mlýnů zcela pod kontrolou samotného nosiče.Zatímco Boží či přírodní mlýny melou pouze takové nosiče, kteří vědomě či nevědomě porušili či narazili na Boží či přírodní zákon, bůžkovy mlýnky melou takové nosiče, kterým se to zašmodrchalo v hlavě a bojují ne s Bohem či přírodou, ale sami se sebou. Výsledkem takovéhoto samojediného duševního úsilí je poměrně pohotové spuštění nějakého mlýnku některého z široké nabídky nejrůznějších bůžků. Pokud však materiální nosič postižený tímto samojediným soubojem včas tento souboj ukončí a započne nad sebou přemýšlet či ve svém nitru meditovat, může ten mlýnek zastavit.Tuto skromnou čertí úvahu považujte za drobný doplněk k Úvodu do neštěstí od Paula Watzlawicka, s jehož dalším pokračováním se budete potýkat v tuto neděli, a meditačně se na to můžete připravit v sobotu.
25.11.2011, 18:00:00 Publikoval Luciferkomentářů: 3