Čertí poklábosení


Komentáře (Array)


Vložení nového příspěvku
Jméno
E-mail  (není povinné)
Název  (není povinné)
Příspěvek 
PlačícíÚžasnýKřičícíMrkajícíNerozhodnýS vyplazeným jazykemPřekvapenýUsmívající seMlčícíJe na prachySmějící seLíbajícíNevinnýZamračenýŠlápnul vedleRozpačitýOspalýAhojZamilovaný
Kontrolní kód_   

« strana 1093 »

Lucifer
5738
Lucifer * 13.09.2012, 18:34:47
[5735] "vyznačit myší text začínající aktivním linkem bohužel nelze"

Ale lze, teď jsem si to vyzkoušel. Stačí dojet úplně na začátek adresy, tedy těsně před první písmeno, není třeba ani jeden znak vlevo, až zmizí šedé označení první části linku. jinak můj návod je zcela nejefektivnější. Úžasný

Axina
5737
Axina * 13.09.2012, 18:34:02
[5726] Astro, vyznačit myší text začínající aktivním linkem bohužel nelze. Předpokládám, že jsi v IE.

1. Klikni do řádku, kam se dává adresa (http:// atd). Adresa se barevně odliší. Stiskni klávesu Del. Adresa zmizí. Máme připravené místo pro tu novou adresu.

2. Vyznač myší text, který nás zajímá, tj. odkaz v [5716]. MUSÍŠ ALE ZAČÍT JEŠTĚ ASPOŇ 1-2 ZNAKY PŘED ODKAZEM. Naber třeba číslo 51 (vteřiny publikování příspěvku) a táhni myší až nakonec odkazu, tj. po pg=3

3. Udělej dvojhmat Ctrl/C. Vyznačený text se uložil do schránky.

4. Klikni myší do toho prázdného adresního řádku. Udělej dvojhmat Ctrl/V. Link se tam přenese. Je tam ovšem navíc na začátku těch "51". Klávesou Home skoč na začátek adresy a pak těch "51" normálně pomocí Del smaž.

5. Dej Enter. Budeš na příslušné webové stránce.

Lucifer
5736
Lucifer * 13.09.2012, 18:28:38
A ještě pár poznámek. Nahrazením klasických žárovek úsporkami se množství odpadu tohoto typu velmi výrazně sníží a ten problém se zamořováním životního prostředí rtutí bude vůči jiným problémům tohoto druhu zanedbatelný, a navíc se to do jisté míry dá ošetřit.

"Třeba na schodiště takové ekožárovky nepatří. Nesnáší časté vypínání a zapínání."

Ale mohou snášet, jak už bylo řečeno. Přesto však souhlasím, že s výměnou klasických žárovek v těchto prostorách by se mohlo ještě počkat, dokud se ty úsporky ještě více nevylepší nebo se nenajde nějaké další řešení. Byrokratické stavění do haptáku je vždy "neúsporné".

Pokud jde o mne, tak už mám jasno a úsporkami postupně vybavím celý byt.

Axina
5735
Axina * 13.09.2012, 18:26:28
[5726] Astro, vyznačit myší text začínající aktivním linkem bohužel nelze. Předpokládám, že jsi v IE.

1. Klikni do řádku, kam se dává adresa (http:// atd). Adresa se barevně odliší. Stiskni klávesu Del. Adresa zmizí. Máme připravené místo pro tu novou adresu.

2. Vyznač myší text, který nás zajímá, tj. odkaz v [5716]. MUSÍŠ ALE ZAČÍT JEŠTĚ ASPOŇ 1-2 ZNAKY PŘED ODKAZEM. Naber třeba číslo 51 (vteřiny publikování příspěvku) a táhni myší až nakonec odkazu, tj. po pg=3

3. Udělej dvojhmat Ctrl/C. Vyznačený text se uložil do schránky.

4. Klikni myší do toho prázdného adresního řádku. Udělej dvojhmat Ctrl/V. Link se tam přenese. Je tam ovšem navíc na začátku těch "51". Klávesou Home skoč na začátek adresy a pak těch "51" normálně pomocí Del smaž.

5. Dej Enter. Budeš na příslušné webové stránce.

Axina
5734
Axina * 13.09.2012, 18:24:03
53
[5726] Astro, vyznačit myší text začínající aktivním linkem bohužel nelze. Předpokládám, že jsi v IE.

1. Klikni do řádku, kam se dává adresa (http:// atd). Adresa se barevně odliší. Stiskni klávesu Del. Adresa zmizí. Máme připravené místo pro tu novou adresu.

2. Vyznač myší text, který nás zajímá, tj. odkaz v [5716]. MUSÍŠ ALE ZAČÍT JEŠTĚ ASPOŇ 1-2 ZNAKY PŘED ODKAZEM. Naber třeba číslo 51 (vteřiny publikování příspěvku) a táhni myší až nakonec odkazu, tj. po pg=3

3. Udělej dvojhmat Ctrl/C. Vyznačený text se uložil do schránky.

4. Klikni myší do toho prázdného adresního řádku. Udělej dvojhmat Ctrl/V. Link se tam přenese. Je tam ovšem navíc na začátku těch "51". Klávesou Home skoč na začátek adresy a pak těch "51" normálně pomocí Del smaž.

5. Dej Enter. Budeš na příslušné webové stránce.

Axina
5733
Axina * 13.09.2012, 18:21:53
[5726] Astro, vyznačit myší text začínající aktivním linkem bohužel nelze. Předpokládám, že jsi v IE.

1. Klikni do řádku, kam se dává adresa (http:// atd). Adresa se barevně odliší. Stiskni klávesu Del. Adresa zmizí. Máme připravené místo pro tu novou adresu.

2. Vyznač myší text, který nás zajímá, tj. odkaz v [5716]. MUSÍŠ ALE ZAČÍT JEŠTĚ ASPOŇ 1-2 ZNAKY PŘED ODKAZEM. Naber třeba číslo 51 (vteřiny publikování příspěvku) a táhni myší až nakonec odkazu, tj. po pg=3

3. Udělej dvojhmat Ctrl/C. Vyznačený text se uložil do schránky.

4. Klikni myší do toho prázdného adresního řádku. Link se tam přenese. Je tam ovšem navíc na začátku těch "51". Klávesou Home skoč na začátek adresy a pak těch "51" normálně pomocí Del smaž.

5. Dej Enter. Budeš na příslušné webové stránce.

Lucifer
5732
Lucifer * 13.09.2012, 18:17:54
Axino, Mildova argumentace je převážně nicotná. Úsporky se dnes dají vyrobit v nejrůznějším provedení, včetně rychlosti zapínání, vypínání, spektrálního rozsahu atd, a zářivek tady už velmi dlouho máme mraky. Jediný argument s čím souhlasím, je, že ta buzerace od evropských byrokratů je nesmyslná a zbytečná. Nové technologie mají zvítězit svojí kvalitou, která by měla být spotřebitelům jasně demonstrována. Klasické žárovky tady máme přes sto let. Člověk je povětšinou kozervativní a setrvačný, včetně tzv. liberálů, a vždy mu bude nějakou dobu trvat, než si zvykne na něco nového. A pokud jde o pochybnost s životností úsporek. V kuchyni mám jednu možná už sedm či osm let, tady na pracovním stole mi jedna odešla po zhruba skoro stejné době, trochu jsem jí však s tím pomohl, a za celých deset let byla teprve druhou. Ta první, která byla jako první v kuchyni, však neodešla, ale nahradil jsem ji lepší. Když si v celém bytě najednou vyměníš všechny klasické žárovky za úsporky, tak za těch 15-20 let se budeš muset nějaké z nich zbavit do speciálního odpadu tak zřídkakdy, že to nestojí za řeč. Jedy v potravinách a ve vzduchu ze zcela jiných zdrojů jsou nebetyčně nebezpečnější. Howgh Úžasný

Axina
5731
Axina * 13.09.2012, 18:06:25
Lucifere, nechci se s tebou dohadovat na téma klasické versus úsporné žárovky. Znám tvůj názor, ty znáš můj. Poznámka pro ostatní: zásobila jsem se klasickými 40W a 60W, malými i velkými, čirými i matnými žárovkami na cca 10-15 let dopředu.
Po té době
buď už budou jiné žárovky/zářivky, které nebudou mít nevýhody těch současných
nebo EU a Brusel skončí v propadlišti dějin a budu si moci koupit, co budu chtít
nebo už žádné žárovky/zářivky nebudu potřebovat S vyplazeným jazykem

Nedávno měl na NP-nezávislé diskusi komentář na toto téma Milda. Cituji:
Klasická žárovka je nepochybně velmi neefektivní měnič elektrické energie ve světlo. Rtuťové výbojky však vyzařují UV fotony a to ne málo, což vadí. Dále jsou opravdu nebezpečné při rozbití. Dosavadní drahé tlumivky se už několik roků nahrazují impulsními polovodičovými řídícími jednotkami. Tím se sice celý přístroj zmenšil, vše se vejde do soklu, ale stačí atmosférický výboj a vše je na vyhození. Klasické zářivky s tlumivkou a startérem na bimetálovém principu jsou už vyzrálé a spolehlivé, dokonce už jsou i s příjemnějším světelným spektrem - na pracovištích je ještě dlouho nic jiného nenahradí. T.zv.“úsporné“ žárovky s výbojkou jsou zatím od slibované životnosti 20 nebo 50 tisíc hodin na světy vzdálené. V mé domácnosti mají životnost řádu desítek hodin a poté nastává otázka: co s nimi? Do smetí nesmí, je to nebezpečný odpad. Takže dvakrát za rok je příležitost, odvézt je na sběrné místo v obci. Co s nimi ale udělají dále, vám raději neprozradí.

LED - „žárovky“ zkouším už skoro deset roků, ty nejstarší vydržely také jenom řádově desítky hodin. Probíjejí se můstkové usměrňovače v soklu, následkem toho se vysmaží několik LED diod, které jsou všechny v sérii. Jedna vadná zneškodní třeba 35 diod ostatních. LED má provozní napětí cca 3V, takže 36 LED zapojených za sebou potřebuje 108V. Do 220 musí to napětí srazit odpor. Nejvyšší účinnosti na české síti proto odpovídá 72 diod, odpor pak zničí pouze 10-30V. Takové LED ale zatím v prodeji nejsou. Takže celou tu technologii lze označit jako systém pokus-omyl, je to ještě hodně nevyzrálé. Dvě takové LED-ky s 36 diodami máme v kuchyni, svítí pěkně, spotřeba 3W ale světlo ve srovnání se žárovkou studené, nepříjemné. Subjektivně nejpříjemnější je zatím halogenová žárovka, ta má vyšší teplotu vlákna, proto lepší účinnost a vypaření horkého vlákna brání ten halogen, třeba jód – vypařený wolfram z vlákna se po nárazu na jód opět na vlákně usazuje.

Nejnepříjemnější efekt těch zářivkových „spořílků“ je v tom, že se světlo objeví až po chvilce po zapnutí a pomalu narůstá. Studená zářivka má nízký tlak, při provozní teplotě je pak optimální. Náběh však trvá řádově minuty.

Třeba na schodiště takové ekožárovky nepatří. Nesnáší časté vypínání a zapínání. Jiná kapitola ovšem je systematické odírání spotřebitelů - občanů - různými zcela zbytečnými kontrolami. Začneme třeba TK u auta, bude se to zavádět i u kamen, komínů, kotlů topení, tepelné izolace budov, jímek a kanalizace, jízdních kol, lyží... ZZkrátka vše dostane občanem placenou kontrolu v pravidelných, stále se zkracujících intervalech.

Axina
5730
Axina * 13.09.2012, 18:00:29
Lucifere, nechci se s tebou dohadovat na téma klasické versus úsporné žárovky. Znám tvůj názor, ty znáš můj. Poznámka pro ostatní: zásobila jsem se klasickými 40W a 60W, malými i velkými, čirými i matnými žárovkami na cca 10-15 let dopředu.
Po té době
buď už budou jiné žárovky/zářivky, které nebudou mít nevýhody těch současných
nebo EU a Brusel skončí v propadlišti dějin a budu si moci koupit, co budu chtít
nebo už žádné žárovky/zářivky nebudu potřebovat S vyplazeným jazykem

Nedávno měl na NP-nezávislé diskusi komentář na toto téma Milda. Cituji:
Klasická žárovka je nepochybně velmi neefektivní měnič elektrické energie ve světlo. Rtuťové výbojky však vyzařují UV fotony a to ne málo, což vadí. Dále jsou opravdu nebezpečné při rozbití. Dosavadní drahé tlumivky se už několik roků nahrazují impulsními polovodičovými řídícími jednotkami. Tím se sice celý přístroj zmenšil, vše se vejde do soklu, ale stačí atmosférický výboj a vše je na vyhození. Klasické zářivky s tlumivkou a startérem na bimetálovém principu jsou už vyzrálé a spolehlivé, dokonce už jsou i s příjemnějším světelným spektrem - na pracovištích je ještě dlouho nic jiného nenahradí. T.zv.“úsporné“ žárovky s výbojkou jsou zatím od slibované životnosti 20 nebo 50 tisíc hodin na světy vzdálené. V mé domácnosti mají životnost řádu desítek hodin a poté nastává otázka: co s nimi? Do smetí nesmí, je to nebezpečný odpad. Takže dvakrát za rok je příležitost, odvézt je na sběrné místo v obci. Co s nimi ale udělají dále, vám raději neprozradí.

LED - „žárovky“ zkouším už skoro deset roků, ty nejstarší vydržely také jenom řádově desítky hodin. Probíjejí se můstkové usměrňovače v soklu, následkem toho se vysmaží několik LED diod, které jsou všechny v sérii. Jedna vadná zneškodní třeba 35 diod ostatních. LED má provozní napětí cca 3V, takže 36 LED zapojených za sebou potřebuje 108V. Do 220 musí to napětí srazit odpor. Nejvyšší účinnosti na české síti proto odpovídá 72 diod, odpor pak zničí pouze 10-30V. Takové LED ale zatím v prodeji nejsou. Takže celou tu technologii lze označit jako systém pokus-omyl, je to ještě hodně nevyzrálé. Dvě takové LED-ky s 36 diodami máme v kuchyni, svítí pěkně, spotřeba 3W ale světlo ve srovnání se žárovkou studené, nepříjemné. Subjektivně nejpříjemnější je zatím halogenová žárovka, ta má vyšší teplotu vlákna, proto lepší účinnost a vypaření horkého vlákna brání ten halogen, třeba jód – vypařený wolfram z vlákna se po nárazu na jód opět na vlákně usazuje.

Nejnepříjemnější efekt těch zářivkových „spořílků“ je v tom, že se světlo objeví až po chvilce po zapnutí a pomalu narůstá. Studená zářivka má nízký tlak, při provozní teplotě je pak optimální. Náběh však trvá řádově minuty.

Třeba na schodiště takové ekožárovky nepatří. Nesnáší časté vypínání a zapínání. Jiná kapitola ovšem je systematické odírání spotřebitelů - občanů - různými zcela zbytečnými kontrolami. Začneme třeba TK u auta, bude se to zavádět i u kamen, komínů, kotlů topení, tepelné izolace budov, jímek a kanalizace, jízdních kol, lyží... ZZkrátka vše dostane občanem placenou kontrolu v pravidelných, stále se zkracujících intervalech.

Lucifer
5729
Lucifer * 13.09.2012, 17:54:50
K předchozímu návodu menší upřesnění: Nové okno se otevře právě tím Ctrl/N. Takže ta věta měla spíš znít

V prohlížeči si otevřeš nové okno tím, že stále držíš Ctrl, ale ťukneš do "N", ...

Lucifer
5728
Lucifer * 13.09.2012, 17:50:08
Astro, uchopíš myš, najedeš na začátek adresy linku

http://www.baumax.cz/c/Úsporné%20žárovky:%20mýty%20a%20omyly/cms.02000180.html?pg=3

stiskneš levé tlačítko, držíš ho stisknuté a přesuneš se na konec adresy, takže ji vlastně celou obtáhneš. Pustíš levé tlačítko myši, dáš levý ukazováček (nebo palec či jiný prst) na klávesu "Ctrl", stiskneš ji a pravým ukazováčkem ťukneš do klávesy "C". V prohlížeči si otevřeš nové okno, stále držíš Ctrl, ale ťukneš do "N", potom ťukneš do "V" a nakonec ťukneš do klávesy Enter.

Tohle je návod pro praváka, levák si to musí trochu prohodit Mrkající

Axina
5727
Axina * 13.09.2012, 17:49:40
Se zájmem jsem si přečetla článek, na který odkazuje komentář [5725]. Odporné!
Buchty a mazance nekupuji. Koblihy občas a přestanu s tím. Strouhanku si vyrábím doma. Co ale s vekou? Občas chlebíčky dělám, občas si je kupuji. Takže nekupovat, ale dělat je z veky, která neobsahuje E920.
Tohle snad před tím, než jsme se "otevřeli světu" nebylo!

Astra
5726
Astra * 13.09.2012, 17:16:06
(5721) Nebuď laegrační, Lucifere. Copak já vím, jak se to dělá? S vyplazeným jazykem Usmívající se

Lucifer
5725
Lucifer * 13.09.2012, 17:13:32
Tady je jeden český link bez háčků a čárek, tak uvidíme, jestli bude fungovat

http://tn.nova.cz/zpravy/na-vasi-strane/potvrzeno-s-pecivem-jime-cinske-vlasy-a-osli-kopyta.html

Úžasný

Lucifer
5724
Lucifer * 13.09.2012, 17:04:43
A je to jasné: linky, kde se objeví písmeno s háčkem a možná i čárkou, normálně nefungují.

«   1  2  3  4  5 . . . . . . . . . .  1089  1090  1091  1092    1093    1094  1095  1096  1097 . . . . . . . . . .  1467  1468  1469  1470  1471   »