Čertí poklábosení


Komentáře (22090)


Vložení nového příspěvku
Jméno
E-mail  (není povinné)
Název  (není povinné)
Příspěvek 
PlačícíÚžasnýKřičícíMrkajícíNerozhodnýS vyplazeným jazykemPřekvapenýUsmívající seMlčícíJe na prachySmějící seLíbajícíNevinnýZamračenýŠlápnul vedleRozpačitýOspalýAhojZamilovaný
Kontrolní kód_   

« strana 1196 »

4165
Anna Kopecký (neregistrovaný) 06.06.2012, 23:18:53
[499] není zač ;)

Byla jsem kontrolovat slimáky, už se začínají rojit. V létě mám skvělý každodenní večerně-noční program: vezmu baterku, obcházím záhony se zeleninou a bráním jim, aby sežrali, co jsem klopotně vypěstovala ;)

Dobrou

4164
EvaO (neregistrovaný) 06.06.2012, 22:22:57
(497) Anno, jako vždy velmi výstižné. Souhlasím. Díky.

4163
EvaO (neregistrovaný) 06.06.2012, 22:19:22
(496)Jo,jo, vidíš, jaký já jsem v tom nejpobožnějším kraji rebel. Přitom mě nikdy nikdo neusměrňoval. Naši do kostela vůbec nechodili, ani babička s dědou z taťkovy strany. Babička s dědou z mamčiny strany zemřeli tak brzo, že si je téměř nepamatuju. Jen taková malá vzpomínka. Mamka měla bratrance, který bydlel ve Veselí. Byl farářem a tak když Vojtěch zazvonil, dali jsme v kuchyni křížek nad dveře, aby měl radost. To jsem byla ještě malá. Ale jinak jsem ke svému přesvědčení dospěla úplně sama. Brácha je na tom stejně. Paradox je, že jeho dcera, moje neteř, má za manžela dost věřícího partnera. Je to jinak bezvadný chlap, tak se nějak přizpůsobila (i jeho rodině). Nevím, zda bych to dokázala. Asi těžko. Nic bych mu sice nebrala, ale i on by mi musel nechat moji svobodu.
Jinak kostely a církevní stavby mají nepochybně svou kulturní a historickou hodnotu, myslím hlavně po stránce stavební, umělecké všeho druhu (sochy, malířství). Jen blázen by byl tak zaujatý,že by se zdráhal na ty různé skvosty podívat.

4162
Anna Kopecký (neregistrovaný) 06.06.2012, 22:11:07
[493] "proč bych já jako nevěřící měla přispívat např. na platy duchovních"... jsem sice zgruntu nevěřící tomáška, ale nemám nic proti přispívání věřícícím, stejně jako přispívám cyklistům na cyklostezky, fotbalistům na sportovní svatostánky, automobilistům na dálnice, starým lidem na bydlení ve stáří, a kdyby se většina dohodla, že se ze společných peněz vybuduje rychlobruslařská hala pro jednu Sáblíkovou, taky bych holt přispěla svými daněmi.... náboženství/víra patří k lidské existenci po věkyvěků, stejně jako jazyk, hudba, tanec... víra je pomocník, bez něhož se mnoho lidí neobejde.

Církevní restituce, tak jak je míní odsouhlasit sněmovna, je jiná věc. A v tomto rozsahu s nimi nesouhlasím. Církevní restituce porušují pravidlo, že před zákonem jsou si všichni rovni. Proč by církve měly mít jiná pravidla pro uplatnění restitučních nároků než běžní občané, kteří museli prokazovat vlastnictví ke každému půlhektarovému poli, složitě obstarávat doklady a nedohledali je, měli smůlu. Kromě toho církevní restituce prolamují dané datum únor 48, vracet se má majetek nejen z pozemkové reformy z roku 1947, ale i z roku 1919 a aby toho nebylo málo, vracet se mají i nemovitosti, co církvi římskokatolické sebral Josef II. To je hamounství nonplusultra a ochotu politiků zvednout pro to ruku lze vysvětlit snad jen slíbeným spropitným, které vzhledem k odhadnuté ceně navracených nemovitostí (75 miliard) plus splácení náhrad po dobu třiceti let (dalších 69 miliard), bude spíš vyšší než nižší... jinak si to neumím vysvětlit.

Církev je běžná mocenská organizace. Firma, která podniká v oblasti slibování lepších zítřků, ale ne na tomto světě. Za staletí si ohlupováním lidí nastřádala hodně majetku. Vzhledem k tomu, že po staletí věří (nebo předstírá, že věří) svým dogmatům a mění je jen neochotně a zřídka, asi tak jednou za šestset let, nelze předpokládat, že by připustila, že velkou část toho majetku získala nepěkně.

Axina
4161
Axina 06.06.2012, 21:34:36
[495]
Česko je jednou z mála zemí, kde počet obyvatel bez vyznání převyšuje počet věřících. Česká republika patří mezi státy s největším procentem lidí, hlásících se k ateismu, i když hodně záleží na definici a položené otázce v dotazníku.

Podle sčítání lidu v roce 2011 se v Česku
34,2 % obyvatel k žádné víře nehlásí
13,9 % obyvatel se hlásí k nějaké konkrétní církvi
6,7 % se hlásí k víře bez konkrétní církve
0,01 % se výslovně hlásí k ateismu.
Ovšem plných 45,2 % lidí údaj nevyplnilo, což snižuje význam údajů.

Z regionálního hlediska je možno rozčlenit Česko na tři velké oblasti:
1. Jižní a střední Morava. Oblasti, jež se podobají náboženskou strukturou sousedním státům Slovensku a Rakousku. Lidé bez vyznání tvoří velkou část obyvatelstva, ale římskokatolická církev si uchovává autoritu a má vliv na nemalou část obyvatelstva. Zřetelný podíl aktivních věřících. V jediném okrese (Uherské Hradiště) je však vyšší podíl osob, které se při sčítání lidu samy považovaly za katolíky, než osob, které se považovaly za osoby bez vyznání.

2. Podkrušnohoří. V pásu, který se táhne od Liberce podél hranic s Německem až k Chebu, jsou církevní struktury nesmírně slabé a církev má velmi nízký vliv na obyvatelstvo, jež se skládá v převážné míře z lidí bez vyznání. Věřící (převážně katoličtí) jsou nepočetní, je mezi nimi mnoho osob z národnostních menšin (romské, slovenské). Mnoho církevních budov zde zůstává i po roce 1989 ve špatném stavu. Chátrají, protože zájem o jejich obnovu je malý.

3. Zbytek Čech, severní Morava a Slezsko. I zde výrazně převažují lidé bez vyznání, ale existují rozeznatelné komunity věřících.

Zdroj: Wikipedie

4160
EvaO (neregistrovaný) 06.06.2012, 21:12:25
(494)Otázka církevních restitucí se týká Česka. Kolik je věřících u nás? Kolik z toho je pasivních a kolik aktivních? Nezapomeňme na rozdíly v krajích. Jižní Morava je, pokud vím, nejvíce religiozní.
Z níže uvedeného přehledu je nejrozšířenější křesťanství. Taky se šířilo často ohněm a mečem, kde se dalo a ať to stálo, co to stálo. A taky Hitlerovy zbraně žehnali křesťanští kněží (Gott mit uns - zdali to mám správně "Bůh s námi"). A nemusíme chodit ani za hranice. Co se tak asi ve jménu Boha dělo v procesech s "čarodějnicemi" ve Velkých Losinách? Raději toto téma opustím, protože neznám větší pokrytectví než to, co se často děje ve jménu víry v Boha. Asi by mě ten pan biolog, při vší úctě k němu, byť ho neznám, přinejmenším ukamenoval.

Axina
4159
Axina 06.06.2012, 20:52:52
Podle analýzy Encyclopedia Britannica z roku 2005 vyznává

33 % světové populace křesťanství
20 % islám
13 % hinduismus
6,3 % taoismus
5,9 % buddhismus
4 % domorodá kmenová náboženství
4 % ostatní náboženství.

Ateisté tvoří necelých 14 % populace světa.

4158
EvaO (neregistrovaný) 06.06.2012, 18:52:44
(492)Taky jsem slyšela. Ale bohužel sci-fi literaturu nijak nemusím. Přitom v ranném mládí jsem si v tomto žánru docela ráda početla. Ovšem sci-fi před zhruba 55 lety vypadala přece jen jinak, než se pak dělo s postupem doby. Není to prostě šálek mého čaje.
Lucifere, tuším, že u tebe je to asi naopak už i s ohledem na témata některých článků, které tu prezentuješ. Ale tak to přece chodí, každý má svůj okruh oblíbených zálib a zájmů, vždyť je z čeho vybírat.
Obrátím list: Včera téma Rath, dnes církevní restituce. Co vy na to, kdo na NČ chodíte?
Byla bych pro, aby nastala odluka církve od státu. Nechápu, proč bych já jako nevěřící měla přispívat např. na platy duchovních. Ale co je církevní majetek? Kde se vzal, kde na něj církev vzala a kolik ho je nějak zaknihováno? Obecně vzato, církev byla vždycky nenasytná, nejen byla, ale je i bude. Můžou si věřící říkat co chtějí, ale dnešní církev je od ideálů a učení Krista na hony vzdálena, pokud Kristus byl. Možná že nějaký takový osvícený člověk opravdu žil, ale jeho "zbožštění" už je úplně jiná kapitola. Dnešní církev je vlastně "převlečená" polická strana a jako taková bohatě zneužívá původní čisté lidské ideály (jako to dělají právě polické strany). Prostě tyto subjekty dějin a hlavně jejich špičky mají jediný hlavní smysl: nahrabat co nejvíc majetku. A těm dole zůstávají jen ty ideály.
Ale jen z principu: co ty honosné kostely, vyštafírovaní preláti a biskupové, honora kolem papeže... a těm dole, často velmi chudým, se předhodí, jak jim bude po smrti dobře v pomyslném království nebeském a jak si to musí vykoupit utrpením tady na zemi. Nikomu nehodlám víru brát, ale takové farizejství prostě strávit nedokážu.


4156
EvaO (neregistrovaný) 06.06.2012, 13:00:36
Ještě jsem mrkla na radary. Čechy nějaká ta přeháňka chytne, tady to nevypadá.

4155
EvaO (neregistrovaný) 06.06.2012, 12:58:07
Zase se to ztratilo. Kdyby šel kalousek sedět, tak bych ho v tom bazéně denně koupala ve studené vodě, že by se mu ani do toho kina nechtělo. A ten jeho parťák Nečas totéž. Ten by mohl i zhubnout. Sice možná tolik sám nekrade, ale podepsal se pod ledacos a hlavně všechno zametá pod koberec.

Lucifer
4154
Lucifer 06.06.2012, 12:16:08
Znáte tenhle vtip o tom, jak Nečas s Kalouskem navštívíli vězení?

Když Kalousek vězňům přiklepne miliony na bazén a kino, zatímco při předchozí návštěvě školy odmítl dát na děravou střechu, chce Nečas vysvětlení. "My dva už do školy chodit nebudem," usměje se ministr financí.

Lucifer
4153
Lucifer 06.06.2012, 11:33:11
[487] To slunce vykouklo asi jen na chvíli, má být střídavě oblačno až zataženo, zároveň však trochu tepleji, neboť to k nám přichází z jihozápadu ]Usmívající se

4152
EvaO (neregistrovaný) 06.06.2012, 10:47:29
Dnes konečně slunce. Zalito je na několik dní dopředu, všechno rostlinstvo poposkočilo. Mohlo by být o trochu tepleji, ale jen trochu, žádný hic. Hezký den Usmívající se.

4151 [479]
skilos (neregistrovaný) 06.06.2012, 07:42:59
To zatmění bylo 11.8.99, Evo, ale fčesku pouze částečné(lze vygůglit). Já měl to štěstí, že jsem byl přesně tento den na cestě na jih, do Kαβαλy, a tento jev mne zastihl u jednoho z motorestů nedaleko rumunskočeského Temešváru, kde okolo poledního došlo k zatmění úplnému. Nafotil jsem pár zajímavých snímků(s "exotickým"popředím), ale "analogově"-na klasický barevný film, oskenování mi nestojí za to, možná pošlu digi v r.53, při dalším zde.
Zdravim ze špitálu a přeju HD.

«   1  2  3  4  5 . . . . . . . . . .  1192  1193  1194  1195    1196    1197  1198  1199  1200 . . . . . . . . . .  1469  1470  1471  1472  1473   »