Čertí poklábosení


Komentáře (22090)


Vložení nového příspěvku
Jméno
E-mail  (není povinné)
Název  (není povinné)
Příspěvek 
PlačícíÚžasnýKřičícíMrkajícíNerozhodnýS vyplazeným jazykemPřekvapenýUsmívající seMlčícíJe na prachySmějící seLíbajícíNevinnýZamračenýŠlápnul vedleRozpačitýOspalýAhojZamilovaný
Kontrolní kód_   

« strana 907 »


8763 Sem to asi nepatří
mefi (neregistrovaný) 12.12.2014, 11:01:32

Ale Světlonoši, článek na SA mluví o dvou vesmírexh na počátku:

http://www.scientificamerican.com/article/2-futures-can-explain-time-s-mysterious-past/

Akorát s časem má problém, nechá ho plynout pozpátku (v antivesmíru)...

Teď jenom aby soudruhy z Ameriky napadlo, že metrika může být záporná, takže děje půjdou očekávaným směrem.

Článek má diskusi, kdo umí anglicky, může souduhům z Ameriky napovědět, aby neudělali ještě nějakou další chybu.

Pro mne je to zapovězené, já jsem o tom tady psal před rokem na NČ, a štětky v ve Světlonošově vtipu začaly vracet peníze a ...

S vyplazeným jazykem

Stella
8762
Stella 11.12.2014, 22:47:57
No jo.(Tož tak.)

Hrozné. Věřím že i leccos jiného se už děje, ale nevíme o tom.
Musím si zapamatovat: vy - exkomunikovat, ale zvratná podoba slovesná.
Taky exhumovat by šlo.

Dobrou noc před Lucií.

8761 Odposlechy a Big Brother
Starý kocour (neregistrovaný) 11.12.2014, 22:35:56
Čím je větší šance odposlouchávat hovory, maily, SMS a bůhví co ještě, tím je obtížnější tu šílenou sumu informací nějak zpracovat. Tak, aby z toho odposlouchávající měl nějaký užitek - jinak by se na to mohl vy...exkomunikovat. (Něco jiného je cílené odposlouchávání někoho určitého (třeba nevěrnou manželku nebo obchodního konkurenta.)

Když si představíte, kolik neuvěřitelného informačního balastu běhá éterem* a světlovody a atd., je s podivem, že z toho dokáží počítače Velkého Bratra něco vygenerovat. A stejně se to týká spíše obecných trendů, hnutí, skupin než nějakých jednotlivců. Váš \"poskytiovatel\" mobilního připojení ví, kudy a j=kdy se pohybujete - a ani nemusíte telefonovat. Když to dá dohromady s údaji platební karty, vašimi internetovými aktivitami (bez ohledu na to, jak dobře se maskujete) a kamerovými záznamy z veřejných i obchodních průmyslových kamer, dozví se o vás hodně. K tomu připočítejte elektronické zdravotní záznamy, záznamy vašeho zaměstnavatele, daňové přiznání...
Chodíme tu před zraky VB téměř nahatí. Jediné, co nás (zatím) chrání je fakt, že data z různých systémů nejsou synchronizována, soustředěna. Až se to jednou podaří, nastane realita románu \"1984\".
Tohle jednou dokáže centrální AI, pokud vznikne. Ostatně - už jsem o tom viděl i film. USA, jak jinak.

Doufám, že už tu nebudu. Nerozhodný

*/ Není to slušné, ale zkuste někdy zaostřit sluch na to, co si lidé povídají mobilem. Informační hodnota obsahu tak 1-2% nebo i méně. Plkání. Mrkající

Stella
8760
Stella 11.12.2014, 21:52:15
Byla jsem zvědavá na názor odborníka. St.Kocoure, potvrzuje se jedna z fantazií, o nichž se tu čas od času mluví. Je to dost děsivé.
Ještě že se nedočkám, až takový odposlech bude běžný jako použití mobilu. Ale dlouho to nepotrvá...
To vysvětlování sem patří! Kam by jinam taky asi? Mrkající

8759
Starý kocour (neregistrovaný) 11.12.2014, 18:02:42
Omlouvám se vysvětlovací záchvat. Obvykle jej mívám jen za peníze. Sem to nepatří. Mrkající

8758 Kamila asi mizerně četla...
Starý kocour (neregistrovaný) 11.12.2014, 17:46:29
Ano, jde snímat zvuk z předmětů jako je okenní tabule, pohozený pytlík od chipsů nebo dětský balonek. Používal se na to donedávna odraz infračerveného laserového paprsku, nyní tom už dokáží i bez toho, z odrazu přírodního světla a dokonce i ze záznamů, např. vysokorychlostní(!) kamery. Jakýkoliv předmět, který je schopen vlivem zvukových vln (zvuku) kmitat.
Slyšel jsem ty záznamy - zatím jsou pod hranicí srozumitelnosti, byl tam uveden původní zvuk i zvuk sejmutý, bez znalosti původního by ho asi nikdo nerozluštil. Ale algoritmy pro zpracování záznamů se budou zlepšovat.

Nicméně o získání zvuku z němého filmu nemůže být ani řeči. Při 24 políčkách za sekundu by bylo možno získat stejné množství vzorků, čili takto získaný zvuk by měl nejvyšší kmitočet 12 Hz. To je kmitočet nejen pod hranicí slyšitelnosti, ale i kmitočet, který není pro porozumění zvuku vůbec potřebný. Pro to, abychom rozuměli dobře záznamu, potřebujeme kmitočty mezi 500 - 1 500 Hz a rušivé signály by měly být nanejvýš +20 dB (10 x) silnější(!) u periodických a srovnatelné (O dB) u širokopásmových šumů. (Mizerná tzv. telefonní kvalita.) Pro HiFi je to podle stařičkých norem DIN 45 500 rozsah 50 Hz - 12 500 Hz s odstupem od šumu alespoň 45/50 dB. Dnešní aparáty tuhle normu ve všech parametrech obvykle vysoce převyšují.)

http://nf.duseknet.com/DIN45500.htm

http://www.federmann.cz/index.php/nf-technika/81-hqqf-a-teorie/345-quo-vadis-diy-audio-going-to-hell.html?tmpl=component&print=1&page=

Takže Kamila Žihlová si toho opravdu hodně přibásnila. Takové zvukové SF.
No - ale třeba umí vařit moc dobré kafe. Nebo tancovat. Mrkající


8756 To \
StK (neregistrovaný) 10.12.2014, 20:27:15
...jiný úhel pohledu. Jen poznámka k teorii relativity: chápat pro mě znamená jen \"dokázat si představit\" dejme tomu \"důsledky\". Neznamená to v mém termínu nic víc. Ne ověřit - tam dokážeme jen malé, hraniční jevy. Časovou dilataci např. Zapadají do systému. Zatím.

Filosofovi nedokážu a ani nechci oponovat. Přesné termíny a přesnost vůbec je v praxi (pro mě a pro mou práci) celkem pominutelná věc. Nejsem právník. Ostatně i právní mluva je často velmi \"gumová\".

Vzdávám to. Šlápnul vedle

Stella
8755
Stella 10.12.2014, 19:25:26
Neměla bych se plést do debaty, kolem níž můžu tak akorát našlapovat po špičkách. Ale model vychází taky z objektivního poznání a dobrý model je potvrzován znovu a znovu... A jaké je potom postavení hypotézy? Prokáže - li se její platnost (pravdivost?), nejde o objektivní poznání? Uchopení? Mezi naměřeným jsou vztahy. Mlčící
Nebo to všechno znamená, že jde jen o popis?

Lucifer
8754
Lucifer * 10.12.2014, 18:44:00
h, to je dost pragmatický přístup. Troufám si tvrdit (a omlouvám se za na první pohled samolibou sebechválu), že jen těžko mi lze upřít velkou fantazii včetně znalostí soudobé fyziky a v poslední době i poměrně dobrého rozhledu v ostatních vědách. Vždy jsem však pevně zakořeněn ve skutečně reálném podhoubí, asi díky mému zemanskému původu, a pokusy mnohých vědců, kteří soutěží o populární přízeň, hrát si na Davida Copperfielda, anebo něco na ten způsob, mi jsou naprosto cizí, ba přímo nepřípustné.

Jsem zvědavý na tvoje příště.

Úžasný

h
8753
h * 10.12.2014, 18:08:34
Já skončil u raného Einsteina - a pochopit, proč nelze překročit rychlost světla (pokud je to pravda) mi trvalo dost dlouho. Ne věřit, tomu jsem věřil - ale pochopit to, dokázat si to představit.

Částicová fyzika pro mě zůstala nepochopená vůbec - stejně jako teologie. Jakási hra s velkou černou skříňkou, kam cosi vchází a něco jiného vychází a my se snažíme odhadnout, co je uvnitř. Děláme o tom různé složité teorie. Občas nás příroda nechá nakouknou dovnitř dírkou po hřebíku - a má to za následek další otázky.
===
K myšlenkovým konstrukcím - já se strašně rád dívám na věci odzadu, zevnitř - prostě z jiných, nezvyklých úhlů. To je asi nemoc z povolání. Čumět kouzelníkovi pod ruce. Poznám berličky v dramatu, i v muzice a myslím, že poznám i fičury v politice a běžných vztazích. I když nevím, o co přesně jde, vidím \"podvod\". A tak se (jsem už na světě dost dlouho) podivuji nad způsobem, jak řeší současná astrofyzika své neřešitelné problémy. Tu temná hmota, onde temná energie. A rovnice najednou fungují. Vše ovšem mimo možnosti jiného než matematického důkazu. Trochu to připomíná modely v geocentrické myšlenkové soustavě. Jak vznikají retrográdní pohyby planet - například...

Kdysi jsem uměl matematicky dokázat existenci Boha. Už jsem to asi zapomněl - nepotřebuji nikomu, tím méně sobě, nic takového dokazovat. Jeho existence je pro mě irelevantní.

Světlimitující rychlost světla je přece modelovou záležitostí, axiomem, nikoliv pravdou poznanou. K chápání na tom není zhola nic, nemá to žádná tajemství, je to dogma, které přijmete nebo ne.

Částicová fysika jest také modelová, ovšem tak masivně potvrzovaná, že jest modelem dobrým. Opět zde není prostor pro chápání přírody. Chápat můžete jen model, přírodu musíte (nebo nemusíte, myšlenkově vzato) jen akceptovat.

Současná astrofysika nemá své problémy vyřešené vůbec a tedy je řeší tak jako před sto lety - novými veličinami, novými konstantami a novými pojmy, pojmenováváními něčehož. Počítají se jen důsledky modelů, předpovědi a jejich potvrzení. Nikoliv manipulace s naměřenými daty.Na naměřeném není žádný prostor k chápání. Lze jen chápat nový či starý model, tedy abstrakci. Nelze chápat objektivní záležitosti, to by byl protimluv.

Matematicky nelze dokázat nic objektivního. Tedy ani Boha. Model stvoření světa Bohem je ale dnes jediný funkční model světa, chcete-li vědecký, v tom slova smyslu, že jest vědecky nutný, z hlediska požadavku na konsistentnost modelu světa.

Děkuji a další příště.

Lucifer
8752
Lucifer * 10.12.2014, 14:35:10
S poměrně krátkým časovým odstupem mám za sebou dnes už druhou synchronicitu. Když jsem se dopoledne blížil k přechodu přes ulici směrem k areálu, v němž sídlí moje pracovní instituce, svítila na přechodovém semaforu červená. Na druhé straně stál starší pán o berli. Na přechod vyrazil krátce předtím, než padla zelená. Zřejmě to tady dobře znal a věděl, že už nic nepojede a že musí vyrazit s předstihem, aby stihl na jeden zátah dojít na druhou stranu. Na tomhle přechodu svítí zelená poměrně krátce, ona ulice je automobilově velmi frekventovaná. Když jsem se s kolegou blížil k onomu přechodu při cestě na oběd, byla na semaforu červená a před ním stála starší paní o berli. I ona vyrazila s předstihem na červenou. Úžasný

Stella
8751
Stella 10.12.2014, 12:58:37
Jo, právě tohle číslo jsem si před Týdnem koupila do vlaku. Synchronicitně? Bez reklamy - je tam pár dobrých článků. Právě o Interstellaru např..

Lucifer
8750
Lucifer * 10.12.2014, 12:22:48
Synchronicity jsou u mne na denním pořádku. Kupříkladu poslední elementární synchronicita (nahromadění dvou akauzálních jevů se společnou interpretací): Včera mě z nějakých neznámých důvodů napadlo, že se podívám, co se píše na Wikipedii o Jollym Jokerovi (žolíkovi). Dnes dopoledne jsem na stanici metra Vysočanská uviděl v trafice obálku Reflexu s Jokerem Milošem:

https://cs-cz.facebook.com/reflexcz/photos/pb.34825122262.-2207520000.1418149430./10152529162892263/?type=1

Úžasný

«   1  2  3  4  5 . . . . . . . . . .  903  904  905  906    907    908  909  910  911 . . . . . . . . . .  1469  1470  1471  1472  1473   »